The-case-of-D.-featured-image

Η περίπτωση του D.

Η περίπτωση του εξάχρονου D. είναι ένα παράδειγμα της σημαντικής, άμεσης πολλές φορές, ανταμοιβής που σου προσφέρει η εθελοντική εργασία. Ο D. είναι μαθητής της πρώτης δημοτικού με καταγωγή από την Ινδία, που γεννήθηκε και μεγάλωσε στην περιοχή μας. Μιλάει και καταλαβαίνει ελληνικά σαν να ήταν η μητρική του γλώσσα. Οι γονείς του, με τα χρόνια, εντάσσονται στην τοπική κοινότητα και, με σπαστά ακόμη ελληνικά, προσπαθούν να τον στηρίζουν στη σχολική του ζωή. Η μητέρα του παρακολουθεί μαθήματα ελληνικών στην Καθετή, έτσι ώστε να αναπτύξει τις γνώσεις της και να είναι σε θέση να στηρίξει τον ίδιο και τον μικρότερο αδελφό του, μαθητή νηπιαγωγείου, στην ακαδημαϊκή τους πορεία.

Από το 2018, η Καθετή προσφέρει στον χώρο της μαθήματα ελληνικών για μετανάστες και παιδιά μεταναστών που χρειάζονται βοήθεια με τη γλώσσα στο πλαίσιο της ομαλής ένταξής τους στην τοπική κοινωνία. Τα μαθήματα συνεχίζονται και όλο και περισσότεροι/-ες μαθητές/-ήτριες διαφόρων επιπέδων και ηλικιών έρχονται στην Καθετή για να γνωρίσουν τη γλώσσα της χώρας στην οποία ζουν. Η διδασκαλία γίνεται εξολοκλήρου από εθελόντριες, με υλικό και καθοδήγηση που τους παρέχει η Καθετή. Είναι ένα έργο που απαιτεί διάθεση προσφοράς, δέσμευση και συνέπεια, αλλά σου δίνει πίσω ικανοποίηση, έμπνευση και χαρά.

Η περίπτωση του D. είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Στο σχολείο, ο D. αντιμετώπιζε δυσκολίες που συνιστούν συχνό φαινόμενο στα δίγλωσσα παιδιά. Συγκεκριμένα, είχε μια μικρή, αλλά σημαντική για την εξέλιξή του και τη συμπόρευσή του με την τάξη του, επιβράδυνση στην εκμάθηση γραφής και ανάγνωσης. Ενώ γνώριζε τα γράμματα και τους ήχους τους, δυσκολευόταν πολύ να κάνει συνδυασμούς και να σχηματίσει συλλαβές.

Η μητέρα του προσέγγισε την Καθετή ζητώντας βοήθεια και η εκπαιδεύτρια και μέλος της Καθετής Φαίη Ορφανίδου, κάτοχος μεταπτυχιακού σε Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα, ανέλαβε προσωπικά την περίπτωση. Με την καθοριστική εθελοντική συμβολή της λογοθεραπεύτριας Μαρίας Παπαδοπούλου, μέσα από μια σειρά ασκήσεων και ενισχυτικής υποστήριξης, ο D. έδειξε γρήγορα σημαντική βελτίωση, η οποία τόνωσε πολύ και την αυτοπεποίθησή του.

«Και τα κατάφερα!»

Ζητήσαμε από τη μητέρα του και τον D. να μας πουν δυο λόγια για αυτή τους την εμπειρία. Η μητέρα του μας είπε: «Ήρθαμε με τον D. στην Καθετή γιατί είχε πρόβλημα στο διάβασμα. Μιλάει  μια χαρά και καταλαβαίνει μια χαρά. Όταν διαβάζει δεν καταλαβαίνει. Όταν ήρθαμε μπορούσε να γράψει την αλφάβητο αλλά όταν έπρεπε να γράψει μια λέξη γράμμα γράμμα, έδειχνε να μην μπορεί να το καταλάβει. Δεν μπορούσε να καταλάβει ποια γράμματα ήταν μέσα στη λέξη. Η δασκάλα του μου είχε πει ότι δεν μπορεί να παρακολουθήσει την τάξη στο μάθημα καλά. Γι’ αυτό ήρθαμε εδώ. Εγώ δεν μπορώ να τον διαβάσω στο σπίτι.

Όταν ήρθε στην Καθετή, σιγά σιγά, με την κυρία Φαίη, έμαθε δύο δύο γράμματα να τα αναγνωρίζει, να τα λέει και να τα γράφει. Πλέον και στο σπίτι άρχισε να διαβάζει από τις συσκευασίες τι γράφουν πάνω. Πλέον συνδυάζει τα γράμματα και μπορεί να καταλάβει τι είναι αυτό που διαβάζει. Αφότου ήρθε στην Καθετή, άρχισε να κατανοεί πιο γρήγορα τα γράμματα στις λέξεις. Απ’ όταν ήρθε στην Καθετή, σκέφτεται και τα καταλαβαίνει πιο γρήγορα. Δεν έχει πλέον πρόβλημα, είναι μια χαρά. Τα παιδιά που είναι από Ινδία, Αλβανία κλπ, τέτοια παιδιά, που δεν καταλαβαίνουν, χρειάζονται μια βοήθεια σαν αυτή που πρόσφερε η Καθετή. Αν δεν καταλαβαίνουν πρέπει να έρχονται εδώ. Εμείς οι γονείς δεν ξέρουμε ελληνικά για να τα βοηθήσουμε. Χρειάζεται μια τέτοια βοήθεια για τα παιδιά μας».

Ας δώσουμε όμως τον λόγο στον ίδιο τον πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, τον γλυκύτατο εξάχρονο D. Στο τελευταίο μάθημα που παρακολούθησε μας είπε:

«Ήρθα στην Καθετή και διάβαζα με την κυρία Φαίη. Φτιάξαμε κάτι χαρτάκια που πάνω έγραφα γράμματα  Κ και Α ΚΑ. Και φτιάχναμε λέξεις. Σήμερα, που ήρθα να δούμε πώς τα πάω, γράψαμε λέξεις στον πίνακα και τις κατάφερα όλες. Πέρασα καλά αυτό τον καιρό στην Καθετή. Μου αρέσει εδώ. Όταν ερχόμουν εδώ διάβαζα. Και τα κατάφερα!»

Η περίπτωση του D. μάς δίνει δύναμη και χαρά να συνεχίσουμε το έργο που ξεκινήσαμε δύο χρόνια πριν και να γίνουμε καλύτεροι, εξελίσσοντας και τον εαυτό μας μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία.

Προηγουμενο Αρθρο
e-Βιβλιοθήκη
20 Μαρτιου 2020
Online painting workshop katheti
Επομενο Αρθρο
Δωρεάν Online Εργαστήρι Ζωγραφικής
24 Μαρτιου 2020

Πρόσφατα Νέα

01 Οκτωβρίου 2021

Η έκθεση που κατάφερε να χτίσει «Γέφυρες» δέχθηκε πάνω από 2.500 επισκέπτες. Προκάλεσε νοσταλγία, γνωριμία με τον τόπο και τον πολιτισμό του.

olive tree
01 Οκτωβρίου 2021

Ζούμε σε μια περιοχή που μπορεί να χαρακτηριστεί ως γη της ελιάς. Μια περιοχή με βραβεία και παράδοση στην παραγωγή εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδου.

summer-activities
01 Οκτωβρίου 2021

Φέτος το καλοκαίρι Καθετή άνθισε. Επεκτάθηκε και δραστηριοποιήθηκε. Πώς όμως; Τι έκανε η Καθετή το καλοκαίρι του ’21; 

19 Ιουλίου 2021

Οι παραλίες των Μεθάνων συνδέουν την άγρια ομορφιά των βουνών της χερσονήσου με το ατελείωτο μπλε της θάλασσας.

lemonodasos
01 Ιουλίου 2021

Το Λεμονοδάσος έχει ανακηρυχθεί τοπίο φυσικού κάλλους από την UNESCO και προστατεύεται από την ευρωπαϊκή συνθήκη Ραμσάρ. Παρουσιάζουμε τον ΤΟΕΒ, που αγωνίζεται για την αναζωογόνησή του.

paralies troizinias
29 Ιουνίου 2021

Καλοκαίρι και θάλασσα! Ένας συνδυασμός που αρέσει σε μικρούς και μεγάλους. Και ο τόπος μας έχει πολλή θάλασσα και πολλές παραλίες!

Hiking trails of Poros, Troizhnia and Methana
28 Μαΐου 2021

Οι πεζοπορικές διαδρομές στον Πόρο, την Τροιζηνία και τα Μέθανα ξετυλίγονται σε έναν τόπο με ιδιαίτερη γεωγραφία και ποικιλία τοπίου.

27 Απριλίου 2021

Η περιοχή μας, με το ειδυλλιακό τοπίο της, την παράδοση στην αλιεία και τον τουρισμό, προσφέρεται για αλιευτικό τουρισμό.

27 Απριλίου 2021

Το καλοκαίρι έρχεται και μυρίζει θάλασσα! Ήλιος, αμμουδιές, καθαρά, γαλανά νερά, ταβερνάκια, beach bar, αλλά και απομόνωση. οι παραλίες του Πόρου προσφέρουν πολλές και διαφορετικές επιλογές.

sustainable tourism featured image
29 Μαρτίου 2021

Το μοντέλο του αειφόρου τουρισμού προωθείται και ενθαρρύνεται σε όλο τον κόσμο, αυξάνοντας τα θετικά και μειώνοντας τα αρνητικά. Πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί ο αειφόρος τουρισμός στον Πόρο, την Τροιζηνία και τα Μέθανα; Τοπική έρευνα για τον αειφόρο τουρισμό, με στόχο τη χαρτογράφηση των δραστηριοτήτων, των αναγκών και των προοπτικών της περιοχής.

24 Μαρτίου 2021

Το 2020 ήταν μια παράξενη μα και θαυμάσια χρονιά. Παρά τις δυσκολίες, η Καθετή χάραξε τη δική της πορεία με ένα ανέλπιστο αποτέλεσμα.

22 Ιανουαρίου 2021

Οι χειροποίητες δημιουργίες συνδυάζουν τη γνώση και τις παραδοσιακές τεχνικές με τη σύγχρονη αισθητική για να παράγουν λειτουργικά, χρηστικά προϊόντα και να εξυπηρετήσουν πρακτικές ανάγκες. Οι τοπικοί τεχνίτες/-ριες έχουν μια αμφίδρομη σχέση με την περιοχή στην οποία ζουν.

21 Δεκεμβρίου 2020

Ο αειφόρος τουρισμός, ένας τουρισμός που σέβεται τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τον πολιτισμό, είναι ιδανικός για αυτόν τον ευλογημένο τόπο. Αυτό πρεσβεύει η Ec(h)o, η ομάδα των τοπικών συνεργατών του Project Resound, ενός οργανισμού social design, ο οποίος χρησιμοποιεί τις δημιουργικές του ικανότητες για να φέρει θετική αλλαγή στον κόσμο.

24 Νοεμβρίου 2020

Yπάρχει ωραιότερο δώρο από ένα βιβλίο; Η Καθετή συγκέντρωσε σε ένα άρθρο όσα βιβλία με τοπικό άρωμα μπόρεσε να ανακαλύψει και σας τα παρουσιάζει.

29 Οκτωβρίου 2020

Οι άνθρωποι, λένε, μοιάζουν με τον τόπο τους. Για να ανακαλύψουμε την τοπική περιοχή, τις ομορφιές και τις ιδιαιτερότητές της, ο καταλληλότερος τρόπος είναι μέσα από ένα γαστρονομικό ταξίδι. Τα τοπικά προϊόντα και οι τοπικοί παραγωγοί θα μας φανερώσουν θησαυρούς που θα μας εκπλήξουν, δίνοντάς μας μια γεύση από τη γοητεία αυτής της γωνιάς του Σαρωνικού.

30 Σεπτεμβρίου 2020

Η Καθετή επισκέφθηκε τον χώρο του συλλόγου «Πολιτιστική Κίνηση Τροιζήνας» στο Δημοτικό Κατάστημα Τροιζήνας.

11 Αυγούστου 2020

Το καλοκαίρι στον Πόρο, έχοντας αλλάξει πολύ από κάποιες απόψεις, έχει μείνει ίδιο από πολλές άλλες. Και ο Πόρος θα είναι εδώ για να σου το προσφέρει ξανά και ξανά και ξανά. Για να συνεχίσουν οι αναμνήσεις μας να μοσχοβολάνε πεύκο και λεμονανθό.

22 Ιουλίου 2020

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων από το 2013 διοργανώνει κάθε χρόνο επικοινωνιακές δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μαθητές του Πόρου και της Τροιζηνίας-Μεθάνων. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Διακοπές στο Μουσείο» πραγματοποιείται και το εικαστικό εργαστήρι «Με τον τρόπο του…».

18 Ιουνίου 2020

Η γκαλερί CITRONNE και αυτό το καλοκαίρι ανοίγει τις πόρτες της και σας υποδέχεται στον Πόρο. Η ιστορικός τέχνης και ιδιοκτήτρια της γκαλερί Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη φέτος επέλεξε να δημιουργήσει μια συνέχεια με την έκθεση «Inner Space», που παρουσιάζει στην γκαλερί της Πατριάρχου Ιωακείμ.
Παράλληλα, συνεργάζεται για όγδοη συνεχή χρονιά με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου. Συνεπιμελείται την έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη.