Η Μαρία Πατεράκη μάς μιλά

Η Μαρία Πατεράκη είναι καθηγήτρια πληροφορικής από το 2004, διορισμένη στο Γυμνάσιο Γαλατά από το 2008.  Είναι συντονίστρια του προγράμματος «Διαχείριση Συγκρούσεων με Διαμεσολάβηση Ομηλίκων» από το 2019 στο Γυμνάσιο Γαλατά. Επίσης, είναι κάτοχος και διαχειρίστρια του ιστοτόπου Σχολική Διαμεσολάβηση Ομηλίκων, που προσφέρει πληροφορίες και εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με τη διαμεσολάβηση ομηλίκων στα ελληνικά. Ήταν συντονίστρια του προγράμματος της Θεματικής Εβδομάδας και έχει μεταφράσει και δημιουργήσει υλικό σχετικό με τις έμφυλες ταυτότητες, το οποίο έχει λάβει έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.  

Έχει λάβει επιμορφώσεις σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού και την παιδική ηλικία, τον σχολικό εκφοβισμό και τη σεξουαλική αγωγή, μέσα από προγράμματα ελληνικών πανεπιστημίων. Σε εθελοντικό επίπεδο, μεταφράζει στα ελληνικά σχέδια μαθήματος και πληροφορίες για γονείς/κηδεμόνες σχετικά με τη σεξουαλική αγωγή από σχετικούς ιστοτόπους. Έχει συμμετάσχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Gender Equality Matters», στο πλαίσιο της επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και παιδιών γύρω από θέματα έμφυλης βίας.  

Είναι εισηγήτρια στο σεμινάριο «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» που διοργανώνει η Καθετή. Η Μαρία Πατεράκη μάς μιλά για τη δουλειά της και για την εκπαίδευση. 

Μιλήστε μας για τη δουλειά σας.

Διδάσκω αντικείμενα που σχετίζονται με την επιστήμη των Η/Υ και τη χρήση τους στο Γυμνάσιο Γαλατά και στα σχολεία της περιοχής. Η εκπαίδευση με ενδιέφερε ανέκαθεν, γι’ αυτό και η δουλειά μου είναι συνειδητή επιλογή.

 

Ποια είναι η σχέση σας με την περιοχή;

Δεν κατάγομαι από την περιοχή. Βρέθηκα εδώ όταν διορίστηκα σε σχολείο της περιοχής πριν από 13 χρόνια. Πάντα με ενδιέφερε να ζήσω στην επαρχία, γιατί μου ταιριάζει περισσότερο από ένα αστικό κέντρο. Πλέον, μετά από τόσα χρόνια που βρίσκομαι εδώ, νιώθω την περιοχή αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μου και πάντα θαυμάζω τη φυσική ομορφιά της.

 

Πώς έχει επηρεάσει η κρίση το έργο και τη ζωή σας και πώς την αντιμετωπίζετε;

Σε προσωπικό επίπεδο, δεν χρειάστηκε να κάνω σημαντικές αλλαγές λόγω της οικονομικής κρίσης. Νομίζω πως προσαρμόστηκα εύκολα σε αυτό. Από την άλλη πλευρά, η εισροή οικονομικών πόρων στην εκπαίδευση μειώθηκε αισθητά και αυτό έφερε δυσάρεστες συνέπειες. Έτσι έχουμε να αντιμετωπίσουμε κτιριακά προβλήματα και ελλείψεις εξοπλισμού και μέσων που θα διευκόλυναν το εκπαιδευτικό έργο στο σύνολό του. Σε ό,τι αφορά το δικό μου διδακτικό αντικείμενο, προσπαθώ να κάνω το καλύτερο με όσα μέσα διαθέτει το σχολείο, και πάντα προσπαθώ να διατηρήσω τον εξοπλισμό σε λειτουργική κατάσταση. Με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς φροντίζω να ενημερώνω τα παιδιά για τις ελλείψεις και να τα προτρέπω να κάνουν και αυτά σωστή χρήση των υλικών. Το κατανοούν και κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν από την πλευρά τους.

 

Ποιες γνώσεις και ποια στοιχεία της προσωπικότητάς σας σας έχουν φανεί πιο χρήσιμα στη δουλειά σας;

Οι γνώσεις μου περιορίζονται μόνο στο διδακτικό μου αντικείμενο. Το παιδαγωγικό κομμάτι βασίζεται στις επιμορφώσεις που προσπαθώ να παρακολουθώ, αλλά και στις αξίες που με αντιπροσωπεύουν, οι οποίες είναι ανθρωποκεντρικές.  Αν θέλουμε καλύτερες κοινωνίες πρέπει να εμπιστευτούμε και να ενδυναμώσουμε τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους. Να τους δώσουμε ερεθίσματα, να τους μάθουμε σιγά σιγά να αναλαμβάνουν την ευθύνη του εαυτού τους και να τα αντιμετωπίζουμε ισότιμα. Να τους δώσουμε τις ευκαιρίες να κατανοήσουν ότι είναι μέλη της ίδιας κοινωνίας που είμαστε και εμείς οι ενήλικες και να μπορέσουν μεγαλώνοντας να γίνουν η αλλαγή που θα ήθελαν να δουν σε αυτήν. Προσπαθώ να επικοινωνώ αυτά τα συναισθήματα με τρόπο γόνιμο και για τα παιδιά και για εμένα, ακόμα και όταν θυμώνω ή απογοητεύομαι. Για εμένα είναι πάντοτε σημαντικό να πιστεύω στις γενιές που έρχονται και να δείχνω εμπιστοσύνη στους νέους ανθρώπους από τη θέση της εκπαιδευτικού.

Σε ό,τι αφορά το διδακτικό μου αντικείμενο, η συνεχής επαφή μου με την πραγματικότητα του διαδικτύου και τα θέματα που αναδύονται μέσα από την εξέλιξή του με ευαισθητοποιούν ώστε να δίνω μεγάλη έμφαση και στην υπεύθυνη χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά. Χωρίς δαιμονοποιήσεις και χωρίς εξιδανικεύσεις, εξετάζουμε τον τρόπο με τον οποίο όλοι/-ες μπορούμε να γίνουμε υπεύθυνοι/-ες ψηφιακοί πολίτες. 

 

Τι θα θέλατε να βελτιώσετε στον εαυτό ή και στη δουλειά σας; Ποιες είναι οι ελλείψεις ή τα μειονεκτήματά σας και πώς σας έχουν επηρεάσει αυτά;

Θα ήθελα πολύ να μπορέσω να βλέπω με περισσότερη αισιοδοξία το μέλλον της εκπαίδευσης και συνεπώς της ελληνικής κοινωνίας. Σε ό,τι αφορά τη δουλειά, θα ήθελα να καταφέρω να αποκτήσω περισσότερες παιδαγωγικές γνώσεις και εργαλεία, ώστε να μπορέσω να είμαι πιο αποτελεσματική σε ζητήματα διαχείρισης καθημερινών θεμάτων.

 

Τι θα κάνατε διαφορετικά και τι θεωρείτε ότι έχετε κάνει πολύ σωστά στη σταδιοδρομία σας;

Στη δημόσια εκπαίδευση δεν είμαι σίγουρη αν υπάρχει περιθώριο να κάνει κανείς πολύ διαφορετικά τα πράγματα. Πρόκειται για έναν χώρο που ελέγχεται από απόλυτους κανόνες και δεν υπάρχει ευελιξία. Για παράδειγμα, αν θελήσει ένας εκπαιδευτικός να ασχοληθεί με κοινωνικά ή περιβαλλοντικά θέματα μέσα στο μάθημά του θα πρέπει να τα συνδέσει με το διδακτικό του αντικείμενο, και αυτό δεν είναι εφικτό για όλους τους εκπαιδευτικούς. Το μόνο που μπορώ να πω με σιγουριά ότι έχω κάνει πολύ σωστά είναι ότι δεν σταμάτησα ποτέ να πιστεύω ότι κάτι καλύτερο μπορεί να γίνει και να δουλεύω γι’ αυτό.

 

Τι θα συμβουλεύατε ένα νεαρό άτομο που θα ήθελε να κάνει αυτό που κάνετε;

Ίσως να διερευνήσει σε βάθος τα κίνητρά του αρχικά. Τους λόγους για τους οποίους θα ήθελε να μπει στην εκπαίδευση. Υπάρχει η άποψη ότι η εκπαίδευση είναι μια εύκολη δουλειά, ξεκούραστη. Έχει πολλά διαστήματα διακοπών, και αυτό από μόνο του για κάποια άτομα μπορεί να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο. Ωστόσο, νομίζω πως η καθημερινότητα μέσα στην τάξη και οι ευθύνες που οι εκπαιδευτικοί φέρουν είναι πολύ σοβαρά θέματα που πρέπει να σκεφτεί κανείς.

 

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον, άμεσα και αργότερα;

Την τρέχουσα σχολική χρονιά θα επιχειρήσουμε να εισαγάγουμε τον θεσμό της Σχολικής Διαμεσολάβησης στο Γυμνάσιο Γαλατά, μέσω του προγράμματος Αγωγής Υγείας, που είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η Σχολική Διαμεσολάβηση είναι η επίλυση καθημερινών συγκρούσεων μεταξύ των παιδιών με ειρηνικό και μη τιμωρητικό τρόπο. Τα παιδιά έχουν την επιλογή να επιλύουν μόνα τους τις διαφορές τους, με την καθοδήγηση κατάλληλα εκπαιδευμένων συμμαθητών τους, χωρίς παρεμβάσεις ενηλίκων. Έτσι σταδιακά αποκτούν δεξιότητες όπως αυτή του καλού ακροατή, της αντικειμενικής στάσης, της επικοινωνίας και της ενσυναίσθησης. Οι δεξιότητες αυτές γίνονται κομμάτι τους και τελικά αποδεικνύονται χρήσιμες τόσο στην ευρύτερη κοινωνική τους ζωή αλλά αργότερα και στην επαγγελματική τους ζωή. Την περασμένη σχολική χρονιά, η Καθετή έδωσε την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς και στα παιδιά της περιοχής να παρακολουθήσουν δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια για τη Σχολική Διαμεσολάβηση. Από το Γυμνάσιο Γαλατά επιμορφώθηκαν 11 παιδιά, εγώ και δύο ακόμα συνάδελφοι αναπληρωτές, που λόγω της μετακίνησής τους δεν θα είναι μαζί μας σε αυτή την προσπάθεια. Τόσο εγώ όσο και τα παιδιά πιστεύουμε πολύ στην ανάπτυξη αυτής της κουλτούρας επίλυσης διαφωνιών και απλών συγκρούσεων και ελπίζουμε να παγιωθεί σε βάθος χρόνου.

Επιπλέον, αφού επιμορφωθώ επιστημονικά και επαρκώς, θα ήθελα να αναλάβω προγράμματα Ολοκληρωμένης Σεξουαλικής Αγωγής στο σχολείο όπου ανήκω. Τα προγράμματα αυτά διδάσκονται επίσης στο πλαίσιο προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, είναι σχεδιασμένα με βάση τον τεχνικό οδηγό της UNESCO και μπορούν να προσφέρουν στους νέους ανθρώπους γνώσεις και δεξιότητες, ώστε να μπορέσουν να αναπτύξουν υγιή σεξουαλικότητα και να μπορούν να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις για τον εαυτό τους και τους άλλους ανθρώπους. 

 

Γιατί είναι χρήσιμο να εφαρμοστεί η σχολική διαμεσολάβηση στο σχολείο σας;

Είναι χρήσιμο για κάθε άνθρωπο να μπορεί να επιλύει προβλήματα μόνος του και να αναγνωρίζει και να αναλαμβάνει την ευθύνη των πράξεων και των λόγων του. Εάν δεν μας μάθει κάποιος αυτή τη δεξιότητα και εάν δεν έχουμε την ευκαιρία να την εξασκήσουμε εξακολουθούμε να στρεφόμαστε γύρω από τις γνωστές και δοκιμασμένες πρακτικές. Δηλαδή την αποφυγή ανάληψης της ευθύνης που μας αναλογεί, τη χρήση επιθετικού, υποτιμητικού και προσβλητικού λόγου ή και τη χρήση σωματικής βίας. Έτσι δεν μαθαίνουμε να ερχόμαστε σε επαφή με τα συναισθήματά μας και μεγαλώνοντας είναι πιθανό να έχουμε μονίμως ένα αίσθημα αδικίας και θυμού. Μαθαίνοντας να ακούμε πώς νιώθουν οι άλλοι, να εκφράζουμε πώς νιώθουμε εμείς και να σεβόμαστε τους κανόνες ενός διαλόγου, γινόμαστε καλύτεροι ακροατές, αναπτύσσουμε ενσυναίσθηση και απελευθερωνόμαστε από το δικό μας αρνητικό φορτίο. Μαθαίνουμε να νοιαζόμαστε να βρούμε μια λύση που θα μας κάνει να συνυπάρχουμε ειρηνικά στον ίδιο χώρο, χωρίς απαραίτητα να είμαστε φίλοι. Αυτό ισχύει τόσο για τα παιδιά όσο και για τους ενήλικες. Τα εργαλεία που αποκτούμε μέσα από τη Σχολική Διαμεσολάβηση, ενήλικες και ανήλικοι, καλούμαστε να τα χρησιμοποιήσουμε έτσι κι αλλιώς στην καθημερινότητά μας, σε πολλά διαφορετικά πλαίσια. Εντός του οικογενειακού, του κοινωνικού και του επαγγελματικού περιβάλλοντος. Στον σύγχρονο κόσμο, όπου για την εύρεση εργασίας μετρούν και  πράγματα πέρα από τίτλους σπουδών, το να έχει υπάρξει διαμεσολαβητής/-τρια ένα νεαρό άτομο στα μαθητικά του χρόνια, σημειώνεται στο βιογραφικό του ως  δεξιότητα.

Η διαμεσολάβηση μπορεί να επιλύσει οποιοδήποτε πρόβλημα εκτός από αυτά που έχουν τα χαρακτηριστικά  εκφοβισμού (bullying) και ακραίας βίας (ρατσιστικής ή και έμφυλης). Τα περιστατικά διαμεσολάβησης αφορούν καθημερινούς καυγάδες και παρεξηγήσεις που προκύπτουν ανάμεσα στα παιδιά. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η ύπαρξη προγράμματος Σχολικής Διαμεσολάβησης σε ένα σχολείο δεν συνεπάγεται ότι τα παιδιά είναι υποχρεωμένα να κάνουν χρήση αυτού. Μόνο αν το επιθυμούν και αν πιστεύουν ότι είναι η καλύτερη επιλογή για να βρουν λύση στο πρόβλημά τους.

 

Τι έχετε μάθει εσείς μέσα από την ενασχόλησή σας με τη σχολική διαμεσολάβηση;

Θα ήθελα να σταθώ σε αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ ως κορμό της όλης διαδικασίας: το νοιάξιμο να επιλυθεί μια κατάσταση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ακούγεται τόσο απλό, αλλά στην πραγματικότητα χρειάζεται δουλειά, ωριμότητα και υπευθυνότητα. Πολλές φορές λέμε ότι νοιαζόμαστε και θέλουμε πολύ να βοηθήσουμε, όμως αυτό το κάθε άτομο μπορεί να το αντιλαμβάνεται με το δικό του τρόπο. Να φέρνει, δηλαδή, λύσεις που θεωρεί το ίδιο σωστές, προσπαθώντας να πείσει τα άλλα άτομα πως οι λύσεις αυτές κάνουν και για εκείνα. Η διαμεσολάβηση μας μαθαίνει να νοιαζόμαστε και να βοηθάμε, αφήνοντας χώρο στα άτομα να βρουν αυτά τη λύση στο πρόβλημά τους. Κάτι που θα αποφασίσουν από κοινού ότι ίσως θα λειτουργήσει καλά μεταξύ τους. Έχοντας κάνει αυτή την διαπίστωση, προσπαθώ να ελέγχω καλύτερα τον τρόπο με τον οποίο συμβάλω στην επίλυση προβλημάτων που αφορούν άλλους.

Προηγουμενο Αρθρο
Εντυπώσεις από τις δράσεις της Καθετής για το 2018-2019
11 Σεπτεμβριου 2019
Επομενο Αρθρο
Σχολείο των Εκπαιδευτικών: Τι είναι;
30 Οκτωβριου 2019

Πρόσφατα Νέα

performing arts
02 Δεκεμβρίου 2022

Το δημιουργικό έργο των κατοίκων της περιοχής είναι η ταυτότητά μας. Ας πάρουμε λοιπόν μια γεύση από τις τοπικές παραστατικές τέχνες.

kyouka
03 Νοεμβρίου 2022

Η «ΚΙΟΥΚΑ» είναι μια σύγχρονη ιστορία ζωής, που περιγράφει το ταξίδι μιας οικογένειας στον Πόρο για τις καλοκαιρινές της διακοπές.

calendar 2023
26 Σεπτεμβρίου 2022

Το Ημερολόγιο 2023 της Καθετής έχει ως θέμα το ψάρεμα, τις ψαρόβαρκες και τη θάλασσα. Ένα ταξίδι με φόντο το γαλάζιο.

precious little good mornings
26 Σεπτεμβρίου 2022

Τα πρωινά εκείνων των συναισθηματικά παγωμένων μηνών της καραντίνας. Η χρονική περίοδος που ξεκίνησαν οι λιγοστές καλημέρες από τα παιδιά.

sub
26 Μαΐου 2022

Στάσου πάνω στη σανίδα και ξεκίνα να κωπηλατείς στον Πόρο. Οι λάτρεις του SUP είχαν την ευκαιρία να κωπηλατήσουν στα γαλάζια νερά του νησιού.

agios georgios
26 Μαΐου 2022

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίου Γεωργίου στα 11 χρόνια λειτουργίας του, έχει να επιδείξει σημαντικές για την κοινότητα πρωτοβουλίες.

despina-kappi-talks-to-us
24 Δεκεμβρίου 2021

Η Δέσποινα Καππή μάς μιλά για το ρόλο της ψυχοθεραπείας στη ζωή μας, την πορεία της και τα σχέδιά της για το μέλλον. 

oi-filoi-tis-paradosis
23 Δεκεμβρίου 2021

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γαλατά «Οι Φίλοι της Παράδοσης» ιδρύθηκε με σκοπό την προβολή της περιοχής, τη διατήρηση της παράδοσης και της ιστορίας του τόπου. 

01 Οκτωβρίου 2021

Η έκθεση που κατάφερε να χτίσει «Γέφυρες» δέχθηκε πάνω από 2.500 επισκέπτες. Προκάλεσε νοσταλγία, γνωριμία με τον τόπο και τον πολιτισμό του.

olive tree
01 Οκτωβρίου 2021

Ζούμε σε μια περιοχή που μπορεί να χαρακτηριστεί ως γη της ελιάς. Μια περιοχή με βραβεία και παράδοση στην παραγωγή εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδου.

summer-activities
01 Οκτωβρίου 2021

Φέτος το καλοκαίρι Καθετή άνθισε. Επεκτάθηκε και δραστηριοποιήθηκε. Πώς όμως; Τι έκανε η Καθετή το καλοκαίρι του ’21; 

19 Ιουλίου 2021

Οι παραλίες των Μεθάνων συνδέουν την άγρια ομορφιά των βουνών της χερσονήσου με το ατελείωτο μπλε της θάλασσας.

lemonodasos
01 Ιουλίου 2021

Το Λεμονοδάσος έχει ανακηρυχθεί τοπίο φυσικού κάλλους από την UNESCO και προστατεύεται από την ευρωπαϊκή συνθήκη Ραμσάρ. Παρουσιάζουμε τον ΤΟΕΒ, που αγωνίζεται για την αναζωογόνησή του.

paralies troizinias
29 Ιουνίου 2021

Καλοκαίρι και θάλασσα! Ένας συνδυασμός που αρέσει σε μικρούς και μεγάλους. Και ο τόπος μας έχει πολλή θάλασσα και πολλές παραλίες!

Hiking trails of Poros, Troizhnia and Methana
28 Μαΐου 2021

Οι πεζοπορικές διαδρομές στον Πόρο, την Τροιζηνία και τα Μέθανα ξετυλίγονται σε έναν τόπο με ιδιαίτερη γεωγραφία και ποικιλία τοπίου.

27 Απριλίου 2021

Η περιοχή μας, με το ειδυλλιακό τοπίο της, την παράδοση στην αλιεία και τον τουρισμό, προσφέρεται για αλιευτικό τουρισμό.

27 Απριλίου 2021

Το καλοκαίρι έρχεται και μυρίζει θάλασσα! Ήλιος, αμμουδιές, καθαρά, γαλανά νερά, ταβερνάκια, beach bar, αλλά και απομόνωση. οι παραλίες του Πόρου προσφέρουν πολλές και διαφορετικές επιλογές.

sustainable tourism featured image
29 Μαρτίου 2021

Το μοντέλο του αειφόρου τουρισμού προωθείται και ενθαρρύνεται σε όλο τον κόσμο, αυξάνοντας τα θετικά και μειώνοντας τα αρνητικά. Πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί ο αειφόρος τουρισμός στον Πόρο, την Τροιζηνία και τα Μέθανα; Τοπική έρευνα για τον αειφόρο τουρισμό, με στόχο τη χαρτογράφηση των δραστηριοτήτων, των αναγκών και των προοπτικών της περιοχής.

24 Μαρτίου 2021

Το 2020 ήταν μια παράξενη μα και θαυμάσια χρονιά. Παρά τις δυσκολίες, η Καθετή χάραξε τη δική της πορεία με ένα ανέλπιστο αποτέλεσμα.

22 Ιανουαρίου 2021

Οι χειροποίητες δημιουργίες συνδυάζουν τη γνώση και τις παραδοσιακές τεχνικές με τη σύγχρονη αισθητική για να παράγουν λειτουργικά, χρηστικά προϊόντα και να εξυπηρετήσουν πρακτικές ανάγκες. Οι τοπικοί τεχνίτες/-ριες έχουν μια αμφίδρομη σχέση με την περιοχή στην οποία ζουν.

21 Δεκεμβρίου 2020

Ο αειφόρος τουρισμός, ένας τουρισμός που σέβεται τον άνθρωπο, το περιβάλλον και τον πολιτισμό, είναι ιδανικός για αυτόν τον ευλογημένο τόπο. Αυτό πρεσβεύει η Ec(h)o, η ομάδα των τοπικών συνεργατών του Project Resound, ενός οργανισμού social design, ο οποίος χρησιμοποιεί τις δημιουργικές του ικανότητες για να φέρει θετική αλλαγή στον κόσμο.

24 Νοεμβρίου 2020

Yπάρχει ωραιότερο δώρο από ένα βιβλίο; Η Καθετή συγκέντρωσε σε ένα άρθρο όσα βιβλία με τοπικό άρωμα μπόρεσε να ανακαλύψει και σας τα παρουσιάζει.

29 Οκτωβρίου 2020

Οι άνθρωποι, λένε, μοιάζουν με τον τόπο τους. Για να ανακαλύψουμε την τοπική περιοχή, τις ομορφιές και τις ιδιαιτερότητές της, ο καταλληλότερος τρόπος είναι μέσα από ένα γαστρονομικό ταξίδι. Τα τοπικά προϊόντα και οι τοπικοί παραγωγοί θα μας φανερώσουν θησαυρούς που θα μας εκπλήξουν, δίνοντάς μας μια γεύση από τη γοητεία αυτής της γωνιάς του Σαρωνικού.

30 Σεπτεμβρίου 2020

Η Καθετή επισκέφθηκε τον χώρο του συλλόγου «Πολιτιστική Κίνηση Τροιζήνας» στο Δημοτικό Κατάστημα Τροιζήνας.

11 Αυγούστου 2020

Το καλοκαίρι στον Πόρο, έχοντας αλλάξει πολύ από κάποιες απόψεις, έχει μείνει ίδιο από πολλές άλλες. Και ο Πόρος θα είναι εδώ για να σου το προσφέρει ξανά και ξανά και ξανά. Για να συνεχίσουν οι αναμνήσεις μας να μοσχοβολάνε πεύκο και λεμονανθό.

22 Ιουλίου 2020

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων από το 2013 διοργανώνει κάθε χρόνο επικοινωνιακές δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα για τους μαθητές του Πόρου και της Τροιζηνίας-Μεθάνων. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Διακοπές στο Μουσείο» πραγματοποιείται και το εικαστικό εργαστήρι «Με τον τρόπο του…».

18 Ιουνίου 2020

Η γκαλερί CITRONNE και αυτό το καλοκαίρι ανοίγει τις πόρτες της και σας υποδέχεται στον Πόρο. Η ιστορικός τέχνης και ιδιοκτήτρια της γκαλερί Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη φέτος επέλεξε να δημιουργήσει μια συνέχεια με την έκθεση «Inner Space», που παρουσιάζει στην γκαλερί της Πατριάρχου Ιωακείμ.
Παράλληλα, συνεργάζεται για όγδοη συνεχή χρονιά με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πειραιώς και Νήσων στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Πόρου. Συνεπιμελείται την έκθεση του Κωνσταντίνου Ξενάκη.