Ο Μελαχρινός Βελέντζας μάς μιλά

Είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε με τον Μελαχρινό Βελέντζα, μέλος της ομάδας Experimento και έναν από τους πρωταγωνιστές της εναλλακτικής θεατρικής παράστασης  “Lemon”. Η παράσταση ταξίδεψε στον Γαλατά και πραγματοποιήθηκε στο κτήμα Κλάδος στις 18 Μαΐου. Αυτόν τον καιρό, η ομάδα Experimento προετοιμάζει την παράσταση των 20 & 21 Ιουλίου στον Πόρο, καθώς και το διήμερο εργαστήριο «Από την ιδέα στην πράξη».

Ο Μελαχρινός μάς μίλησε όχι μόνο για τη δουλειά του ως πιανίστας και ηθοποιός, αλλά και για την κρίση και για τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι άνθρωποι μπορούν να επιτύχουν τα όνειρά τους.

Μιλήστε μας για τη δουλειά σας.

Ασχολούμαι με τη μουσική και το θέατρο ως πιανίστας και ηθοποιός. Παράλληλα, τον Απρίλιο του 2018 ίδρυσα την εταιρία έρευνας και παραγωγής Experimento Productions. Στην πραγματικότητα, η ομάδα Experimento δρα ως ένα ανεξάρτητο καλλιτεχνικό δίκτυο με στόχο την ανάδειξη της έρευνας στην παραγωγή θεατρικών παραστάσεων. Επιχειρούμε την ολιστική αντιμετώπιση ενός πολιτιστικού γεγονότος, πιστεύοντας πως ο πολιτισμός είναι το σημείο από το οποίο όλα εκκινούν και στο οποίο όλα καταλήγουν.

 

Ποια είναι η σχέση σας με την περιοχή;

Επισκεφθήκαμε την περιοχή στο πλαίσιο της έρευνάς μας για τη διεξαγωγή της θεατρικής παράστασης Lemon. Το Lemon ταξιδεύει σε διαφορετικούς προορισμούς, θεατρικές σκηνές και μη αμιγώς θεατρικούς χώρους. Ένας από αυτούς τους προορισμούς ήταν και το κτήμα Κλάδος, στον Γαλατά Τροιζηνίας, που τον Μάιο υποδέχτηκε την παράσταση εντός του χώρου του συσκευαστηρίου. Η φιλία που άνθισε με τους ιδιοκτήτες του κτήματος, Στέλιο και Σπύρο Κλάδο, και η ιδιαίτερη σύνδεση που νιώσαμε με τον τόπο, μας έκαναν να θέλουμε να επιστρέψουμε. Και πράγματι προετοιμάζουμε τώρα την παράσταση των 20 & 21 Ιουλίου που θα πραγματοποιηθεί πάνω στο ferry που συνδέει τον Πόρο με το Γαλατά.

Επίσης, στο πλαίσιο του ερχομού της παράστασης στον Πόρο σε πρωτότυπη συνθήκη, θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου διήμερο workshop με τίτλο: “Από την ιδέα στην πράξη”. Θα μοιραστούμε με τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες τη μέχρι τώρα εμπειρία μας στον τομέα της έρευνας και της παραγωγής. Σκοπός αυτών των συναντήσεων είναι να βρεθούν στο επίκεντρο οι αναζητήσεις και οι προβληματισμοί των συμμετεχόντων/-ουσών σε σχέση με τις δικές τους ιδέες και επιθυμίες. Η εργασία θα γίνει μέσα σε ομάδες χρησιμοποιώντας θεατρικές τεχνικές και μουσική.

 

Πώς έχει επηρεάσει η κρίση το έργο και τη ζωή σας και πώς την αντιμετωπίζετε;

Γεννήθηκα το 1983 και είμαι μέλος μιας γενιάς που μεγάλωσε με κάποιες βεβαιότητες και με υποσχέσεις για πράγματα που θα της παρέχονταν. Όταν ήρθε η κρίση αυτές οι βεβαιότητες διαλύθηκαν. Εκεί λοιπόν καλείσαι να αντέξεις την επίδραση των αρνητικών συναισθημάτων που σου προκαλεί αυτή η κατάσταση και να βρεις τη δύναμη να αξιοποιήσεις δημιουργικά αυτή την αβεβαιότητα. Εξάλλου η τέχνη, δομικά, εμπεριέχει το στοιχείο της κρίσης: η τέχνη θέτει διαρκώς σε αμφισβήτηση την πραγματικότητα.
Ποιες γνώσεις και ποια στοιχεία της προσωπικότητάς σας σας έχουν φανεί πιο χρήσιμα στη δουλειά σας;

Όταν ήμουν μικρός παίζαμε μαζί με τον πατέρα μου το παιχνίδι «Πώς γράφεται αυτή η λέξη;». Από το πώς γράφεται η κάθε λέξη γλιστρούσαμε στο τι σημαίνει και στο τι σημασία της δίνει ο καθένας. Αυτό που θέλω να πω είναι πως η διαρκής απορία στην παιδική μου ηλικία αποτέλεσε καθώς μεγάλωνα σημαντικό εφόδιο. Αυτό το στοιχείο σε συνδυασμό με την ψυχική μου ανάγκη να εξελίσσονται τα πράγματα μου έχουν φανεί πολύ χρήσιμα στην πορεία μου ως τώρα.

 

Τι θα συμβουλεύατε ένα νεαρό άτομο που θα ήθελε να κάνει αυτό που κάνετε;

Να το κάνει με το δικό του τρόπο. Πάντα όμως σε συνεργασία με άλλους ανθρώπους. Ανάμεσα στην προσωπική επιθυμία-φαντασίωση και τις ανάγκες ενός συνόλου βρίσκεται η μόνη πιθανότητα των πραγμάτων να συμβούν και να σημαίνουν.

 

Σύντομο βιογραφικό σημείωμα

Ο Μελαχρινός Βελέντζας γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Πειραιώς) και των μεταπτυχιακών προγραμμάτων “Πολιτιστική Διαχείριση” (Πάντειο Πανεπιστήμιο) και “Marketing, Consumption & Society”, το οποίο παρακολούθησε ως υπότροφος στο Limerick University της Ιρλανδίας. Παρουσίασε τη διπλωματική του εργασία στο Carleton University στην Οττάβα του Καναδά με θέμα “Η λειτουργία της μουσικής στη διαφήμιση”. Έχει εργαστεί σε πολιτιστικούς χώρους δημιουργώντας και αναπτύσσοντας την ταυτότητά τους. Η σχέση του με τη μουσική και το πιάνο ξεκίνησε στην ηλικία των έξι ετών με κλασσικές σπουδές και ανώτερα θεωρητικά που συνεχίστηκαν με μαθήματα jazz αυτοσχεδιασμού και αρμονίας. Στο θέατρο εργάζεται ως ηθοποιός έχοντας παρακολουθήσει σεμινάρια, ενώ από το 2018 έχει ιδρύσει τους Experimento – Καλλιτεχνικό δίκτυο Έρευνας και Παραγωγής. Είναι εισηγητής σεμιναρίων που άπτονται του τομέα της ανεξάρτητης παραγωγής και επικοινωνίας πολιτιστικών δρώμενων.

Προηγουμενο Αρθρο
Άφησα την Αθήνα για τον Πόρο!
21 Μαΐου 2019
Επομενο Αρθρο
Ο Βασίλης Κολοκύθας μάς μιλά
03 Ιουλιου 2019

Πρόσφατα Νέα

Αναζήτηση εργασίας / Job opportunities
20 Αυγούστου 2020

Το φθινόπωρο είναι μια εποχή κατεξοχήν συνυφασμένη με την αναζήτηση εργασίας, στα αστικά κέντρα ιδίως. Την ίδια εποχή που οι τουριστικές περιοχές ετοιμάζονται σιγά σιγά να ξεκουραστούν από τους τρελούς ρυθμούς του καλοκαιριού. Η φετινή χρονιά είναι πιο περίπλοκη. Η τουριστική περίοδος περιορίστηκε πολύ χρονικά και από άποψη εσόδων. Η αναζήτηση εργασίας για τη χειμερινή […]

20 Αυγούστου 2020

Δραστηριοποιούμαι επιχειρηματικά στην περιοχή για πάνω από τριάντα χρόνια, τα είκοσι τελευταία με τη ναυτιλία. Πιστεύω πως η ιδιωτική πρωτοβουλία συμβάλλει στην οικονομία των τοπικών κοινωνιών και μάλιστα, αν αυτή καινοτομεί, τότε μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην κοινωνία. Γι’ αυτό, το 2000, με τον σύζυγό μου, κατασκευάσαμε το πρώτο μας επιβατικό οχηματαγωγό, το ΚΥΡΙΑΚΗ, […]

Ecocars
20 Αυγούστου 2020

Το καλοκαίρι του 2020 είχαμε μια νέα, φιλική προς το περιβάλλον άφιξη στην περιοχή μας. Τα EcoCar στον Γαλατά! Η αλλαγή του κλίματος καλεί για δραστικές αλλαγές στις συνήθειές μας, με στόχο τη μείωση του οικολογικού μας αποτυπώματος. Η Darsinos Services και η Ρίτσα Δαρσινού, συνέντευξη της οποίας στην Καθετή μπορείτε να διαβάσετε εδώ, αναγνώρισαν […]